Jak funguje podnikání s Euronou?
Začnu trochu „od prostředka“. Co je základní výhodou spolupráce s Euronou?
Osobně za hlavní výhodu považuji to, že Eurona vyrábí právě drogerii – převážně čistící prostředky a produkty pro osobní hygienu.
Tedy produkty, které každý z nás pravidelně kupuje – a které časem dojdou a je potřeba je koupit znovu.
Naší vnitřní otázkou tak není, jestli prášek na praní, aviváž či prostředek na nádobí koupíme, nebo nekoupíme.
Řešíme to, jestli ho koupíme tenhle týden, nebo až další – a kam ho půjdeme koupit.
I proto mě Eurona baví. Vím, že nabídkou produktů z katalogu nikomu nevnucuji „něco, co nikdo nechce“ – ale doporučuji produkty, které si mnou oslovení lidé tak jako tak někde koupí. Otázkou je jen – za jakou cenu a v jaké kvalitě?
Výhody úklidových prostředků (a možná i dalších produktů) z Eurony už asi znáte sami – je to kvalitní drogerie, za příznivou cenu, která je ekologická nejen složením, ale i tím, že je prodávaná formou koncentrátů.
Osobně s ní mám velmi dobré zkušenosti – a pevně věřím, že jste na tom stejně 🙂
Pro tuto lekci mám jedno doporučení – nenechte se odradit trochu složitějším popisem provizního systému. Pro začátek mu nepotřebujete rozumět do hloubky – stačí vám základy. Pokud vám něco nebude jasné, můžete tuto lekci přeskočit a vrátit se k ní časem – většina věcí vám pak „zapadne do sebe“ a bude dávat větší smysl 🙂
Pokud byste i pak potřebovali něco vysvětlit podrobněji, napište mi na Lucie@zonovyuklid.cz – ozvu se vám a vysvětlím, co bude potřeba.
S Euronou se dá vydělávat dvěma způsoby.
Prvním z nich je přímý prodej produktů dalším zákazníkům.
Řada poradců takto začíná – Euronu si objednávají nejen pro sebe, ale společně s kamarádkami nebo kolegy v práci. Někdy jen proto, aby společně ušetřili na poštovném nebo dosáhli na výhody z větších nákupů – ale řadu z nich začne přímý prodej bavit a stane se pro ně trvalým zdrojem příjmů.
U přímého prodeje je hlavním zdrojem příjmů marže na zboží.
Jako registrovaný zákazník máte nárok na nákupní ceny bez 20% marže. Pokud nakupujete ve větších objemech, můžete dosáhnout na slevy 25 – 30%. Přímý prodej dalším zákazníkům pak probíhá za katalogové, tedy plné ceny.
Rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou je tak vaší odměnou za získání nových zákazníků a zpracování jejich objednávky.
Druhým způsobem je doporučování Eurony dalším zákazníkům – kteří si následně zboží objednávají sami z e-shopu Eurona – stejně, jako vy.
Většina z nás ráda doporučuje dál věci, které nás nadchly – ať už jde o dobrou knihu, skvělou restauraci – nebo třeba přípravek na praní.
Ačkoliv to tak sami často nevnímáme, je tohle doporučení vlastně reklamou – marketingem. Velké firmy vynakládají nemalé částky za to, aby své produkty dostali do košíků svých potenciálních zákazníků. Eurona věří na to, že nejlepší reklamou jsou spokojení zákazníci – a proto za doporučení a reklamu, která vede k prodeji, platí právě jim – formou zpětné provize z prodejů.
Tahle cesta vede k prvním výdělkům trochu zdlouhavější cestou, ale z dlouhodobého hlediska je efektivnější – a méně pracná.
Já sama pracuji v podstatě jen druhým způsobem – tedy na základě doporučení dalším zákazníkům. Pokud se vám tedy přímý prodej příčí (což je u nás poměrně běžné), nemusíte ho dělat a přesto můžete být úspěšní.
Tím nechci přímý prodej zatracovat, znám řadu lidí, kterým vyhovuje, umí ho dělat dobře a mají z něj velmi pěkné příjmy. Pokud vám tahle cesta vyhovuje, určitě s ní můžete začít – a postupně ji zkombinovat s budováním sítě.
K tomu, aby vám Eurona mohla zaplatit za doporučení, je nejdůležitější vaše zákaznické číslo – a to, že ho zákazník, kterému jste Euronu doporučili, uvede při první objednávce v kolonce Heslo pro hosta. Tím se navždy dostává do vaší zákaznické sítě.
V kanceláři poradce na stránkách Eurona by Cerny navíc najdete tzv. Jedinečný odkaz poradce. Při kliknutí na něj (v e-mailu, na Facebooku, na webu…) a následné objednávce se vaše číslo zapíše zákazníkovi do formuláře automaticky. Více k jedinečnému odkazu najdete v lekci Web a Facebook.
Podrobnější informace k přímému prodeji i registraci dalších zákazníků najdete v samostatných lekcích Přímý prodej a Registrace a sponzoring.
Kolik a za co dostanu zaplaceno?
Vaše základní sleva je 20%.
Pokud tedy koupíte a následně prodáte aviváž v katalogové ceně 199 Kč, váš okamžitý zisk je 33 Kč – protože vaše nákupní cena byla 165 Kč.
Pokud nakupujete více (viz níže), můžete získat nákupní slevu ne 20%, ale 25 – 30%. Na jedné prodané aviváži tak získáváte 40 – 46 Kč.
Každý produkt (kromě doplňků) má kromě ceny přiřazenou ještě určitou bodovou hodnotu. Tu najdete v katalogu, e-shopu i v objednávce.
Pokud vaše nákupy a nákupy lidí, kteří jsou zaregistrovaní ve vaší síti (tedy které jste zaregistrovali vy nebo někdo z vámi registrovaných), dosáhnou alespoň výše 200 bodů, budete mít příští měsíc nárok na zpětnou provizi.
Na provizi můžete dosáhnout i bez registrací dalších zákazníků – jenom na základě vlastních nákupů (ať už pro sebe, nebo pro další prodej).
Podmínkou pro nárok na provizi je vaše vlastní objednávka ve výši alespoň 100 bodů, nebo nejméně 3 nové registrace s nákupem z e-shopu za 1500 Kč a více (v katalogových cenách).
Jak funguje provizní systém
Z vašich nákupů a nákupů ve vaší síti můžete každý měsíc získat zpětnou provizi 3 – 21%. Jejich výše závisí na celkovém bodovém ohodnocení nákupů ve vaší síti – a také na tom, jak aktivní je ve vaší síti ten, kdo nákupy realizoval.
Provizní systém Eurony je spravedlivý a odměňuje tzv. od spodu. Není tak možné, aby na práci registrovaných v síti profitoval někdo jen proto, že se do sítě dostal dříve – bez jakéhokoliv zapojení.
To ale neznamená, že musíte každý měsíc vyvíjet stejnou aktivitu a „nahánět“ nové i stávající zákazníky k objednávkám.
Většina z vás se k Euroně dostala díky mému webu Zónový úklid. Propagace Eurony na internetu je jen jedním ze způsobů, jak udělat práci pro své podnikání jednou – a pak z ní dlouhodobě profitovat.
Samozřejmě i tady platí, že čím víc pracuji, tím větší je šance na můj úspěch. Na druhou stranu – nemusím si dělat starosti s příjmy třeba v okamžiku, kdy jedu na dovolenou – protože 14 denní nečinnost mé příjmy obvykle nijak nenaruší.
Provizní systém Network 21
V tomto systému se do sítě poradců, kteří u Eurony nakupují a pomáhají jí získat nové zákazníky, rozdělí přesně 21% z hodnoty tzv. obchodního obratu zakoupeného zboží.
Obchodní obrat (OO) je cena objednávky bez DPH a 30% marže.
Základním kritériem pro rozdělení této částky je provizní úroveň toho, kdo zboží zakoupil. Ten z OO dostane přesně tolik procent, kolik odpovídá jeho proviznímu stupni.
Poradce na 3% provizním stupni tak dostane 3% zpětné provize z vlastních nákupů.
Provizi ale můžete získat i z nákupů zákazníků registrovaných díky vašemu doporučení – tedy ve vaší síti. Eurona vás takto odměňuje za to, že jsme jí pomohli získat nové zákazníky.
V tomto případě dostanete provizi odpovídající rozdílu mezi vaším provizním stupněm a provizním stupněm člověka, kterého jste zaregistrovali a v jehož síti k nákupu došlo.
Není to tak složité, jak to zní 🙂
Příklad:
Vy sami máte provizní úroveň 3%. Ze svých objednávek tak získáváte provizi 3%. V aktuálním měsíci si objednali ještě 2 lidé, kteří se k Euroně registrovali na vaše doporučení – řekněme kamarádka a kolega z práce.
Kamarádka objednala za 50 bodů a tedy nedosáhla na žádnou provizní úroveň. Vaše úroveň je 3% – tedy o 3 vyšší. Dostáváte tedy z této objednávky provizi 3%.
Kolega objednal za 210 bodů a je tedy na provizní úrovni 3%, stejně, jako vy. Z jeho objednávky tentokrát žádnou zpětnou provizi nedostanete.
Díky jeho nákupu je pro vás ale jednodušší dosáhnout vyšší pozice, tedy 6% – jeho 210 bodů se totiž přičítá k vašim, z vašich osobních nákupů (stejně, jako 50 bodů kamarádky a body kohokoliv dalšího, komu jste Euronu úspěšně doporučili).
Pokud se vám to podaří – a nezůstanete tedy na dřívě zmíněných 3%, ale dosáhnete na 6% – získáte i díky kolegově objednávce 6% zpětnou provizi ze všech vlastních objednávek a objednávek těch, kdo na provizní úroveň nedosáhli. Z objednávky kolegy, který je na 3% provizní úrovni pak dostanete provizi 3% – tedy rozdíl mezi vašimi 6% a jeho 3%.
Stejným způsobem se zbytek z 21% hodnoty obchodního obratu rozdělí do sítě „nad vámi“ – tedy mezi vašeho sponzora a síť mezi ním a TOP manažerem skupiny.