Proč jsem si ke spolupráci vybrala právě Euronu

Eurona a MLM

Multilevel marketingu jsem se leta vyhýbala a měla jsem na něj poměrně nevybíravý názor. Jak se tedy přihodilo, že jsem se do síťového marketingu nejen zapojila, ale navíc i nadšeně začala šířit dobré jméno a produkty značky Eurona?

Přiznávám se, o MLM jsem si dlouho nemyslela nic dobrého (a o některých MLM společnostech si to nemyslím doteď…)

Zdroj obrázku Business Opportunities

Hned na začátek řeknu, že Eurona není moje první MLM zkušenost – mám za sebou 2 spolupráce s kosmetickými značkami od O… a od A… 🙂 – jednu dlouhou, jednu krátkou. Ani v jedné jsem nebyla příliš úspěšná – většinou jsem měla pár objednávek za měsíc a registraci do sítě jsem ani nikomu nenabízela.

Zpětně vidím, že důvody mého neúspěchu byly 2. Hlubším principům podnikání v MLM jsem dostatečně nerozumněla – a hlavně jsem nebyla vnitřně přesvědčená o tom, že svým přátelům a známým nabízím něco, co za tu cenu opravdu stojí (a co by si ve stejné kvalitě nekoupili v drogerii).

Když vám osud nahraje ve správnou chvíli…

Loni v dubnu jsem narazila na nabídku stáhnout si zdarma knížku Randyho Gage Jak si vybudovat MLM stroj na peníze výměnou za e-mail (byla to upoutávková akce před vystoupením R. Gage v ČR). Protože jsem hamoun :-), neodolala jsem – a protože ráda čtu knihy o podnikání, přečetla jsem ji. Koneckonců – i od člověka, který uspěl v oboru, který moc neuznáváte, se můžete naučit něco o úspěchu…

Pravdou je, že mi knížka příjemně otevřela oči – informace, které jsem o MLM měla, najednou zapadly do sebe, začaly dávat smysl a přestaly vypadat jako letadlo, jehož jediným smyslem je zatáhnout do toho co nejvíc lidí. Randy v ní hodně dobře vysvětluje, jak to tvůrci systému vlastně mysleli – a dává to smysl. (Kritická mysl, jako ta moje, si z toho i tak vydedukuje, že pokud se MLM firma „utrhne ze řetězu“ a hlavní byznys místo z produktů udělá ze školení, jak je prodat – něco bude blbě…)

„A pak jsem se do toho vrhla po hlavě!“ – zněl by asi reklamní slogan…

Hmmm, ani náhodou. O knížce jsme si doma popovídali s manželem a shodli se na tom, že ten systém vlastně dává smysl (jsme taková zvláštní domácnost – místo koukání na televizi si povídáme o matematice, byznysu a programujeme weby 🙂 Jako fakt…)

Celou diskusi jsem nicméně uzavřela prohlášením, že to sice dává smysl, ale pokud na český trh nevstoupí Shaklee, nehodlám s tím mít nic společného… (Shaklee je jedna ze dvou firem, které stály u rozmachu MLM podnikání – tou druhou je Amway).

Člověk míní…

V srpnu mi ale kamarádka na přátelském setkání strčila do ruky pytlíček s voňavým vzorkem parfému do vysavače – a zlákala mě k vyzkoušení drogerie od Eurony. Úklidem a úklidovými prostředky se zabývám už pár let, takže jsem na zakoupení a otestování pár kousků kývla.

Protože princip MLM znám, chtěla jsem rozhodně vlastní registraci – výrobky jsou s ní citelně levnější a většina MLM firem nemá povinné objednávky (pozor, úplně pro všechny to neplatí).

Long story short – druhou objednávku jsem zadávala 2 týdny po té první – a byla kompletně pro mé vlastní zákazníky.

Eurona totiž dokázala něco, co se předchozím dvěma firmám nepodařilo – vnitřně mě přesvědčit o tom, že její výrobky jsou nejenom dobré, ale mnohem lepší než to, co si mohu běžně koupit. Že jejich cena a kvalita jsou takové, že je mohu doporučit přátelům a známým beze strachu, že mi je následně omlátí o hlavu nebo mi přestanou zvedat telefon.

Přímý prodej a moje zásady

Nikdy jsem nebyla typ na přímý prodej. Nestojím o to dělat prezentace v mateřském centru, i když vím, že to mnoha poradkyním funguje, užívají si to a mnohdy si z účastnic udělají nové dobré kamarádky. Nechci dělat domácí prezentace nebo obvolávat jednotlivá čísla v mém seznamu s nabídkami…

Vím, že od někoho, kdo se několik let živil jako hodně úspěšný obchodní zástupce logistické firmy to asi zní divně – ale já prostě tenhle typ prodeje nemám ráda.

Umím to a pokud by na tom záviselo mé živobytí, asi bych to udělala – ale jinak mě k něčemu takovému prostě nepřemluvíte…

Nechci lidem vnucovat věci, o které vlastně nestojí.

V logistice jsem byla úspěšná z jiného důvodu – věděla jsem, že moji klienti přepravu zboží potřebují, a objednají si ji tak jako tak – otázkou je jen to, u které firmy to bude. A tak jsem udělala všechno proto, aby naše nabídka měla dobrou cenu a nejlepší servis.

S drogerií to mám stejně. Každý z nás doma uklízí – otázkou se jen to, co při úklidu používá. Tak jako tak si každý z nás občas koupí něco na podlahu, něco na nádobí, prášek na praní a aviváž… A v téhle situaci mi nevadí říct – vím o značce, která tohle všechno dělá dobře, je ekologická a za dobrou cenu.

Naopak, v případě, že mi některý výrobek nevyhovuje (a i u Eurony asi 3 takové mám) a vím, že jiná značka ho umí lépe, se nikdy, nikdy, NIKDY neřídím „motivační“ větou, která se v MLM sítích občas objeví: „Ale značka XY ti za doporučení nezaplatí…“

MLM stojí na důvěře a poradce je ten, který „nastavuje kůži“ ve vztahu s koncovým zákazníkem. Pokud mně samotnou výrobek nepřesvědčil, nebojím se říct nahlas: „Mně osobně nevyhovuje, ale holky ze skupiny si ho chválí (pokud to tak je). Klidně ho zkus, když ti nebude vyhovovat, do 30 dní a 80% obsahu mi ho můžeš vrátit.“

Síla internetu

Internet je v tomhle způsobu podnikání skvělý pomocník – kromě pár blízkých přátel, se kterými se vídám často, je mým nejlepším „reklamním“ kanálem Facebook.

Když ve mně vnitřně uzrálo rozhodnutí, že Eurona a její drogerie stojí za to, aby s ní člověk spojil vlastní jméno a obličej, napsala jsem na svůj osobní FB pár příspěvků o tom, s čím mi pomáhá doma. Prakticky obratem se mi ozvalo několik mých přátel, které moje doporučení zaujalo – a kteří některý výrobek chtěli objednat a vyzkoušet. S mnoha z nich jsem se díky tomu sešla na kávu a příjemné povídání i po několika letech, kdy jsme se neviděli. Příjemný bonus 🙂

Malý domácí byznys…

Ač bych to asi nikdy nečekala, podnikání v MLM mě začalo hodně bavit. Věnuji se mu necelý rok a ne nijak intenzivně – ještě pořád jsem maminka na rodičovské a protože už delší dobu podnikám v jiném oboru, není to ani můj hlavní zdroj příjmů.

Přesto mi právě z něj přichází na účet docela pěkné peníze. Navíc rozhodně oceňuji, že mě trochu víc spojuje s „živými“ lidmi – nejen s těmi, se kterými se potkávám jen přes e-mail a facebook…

Vyzkoušet tenhle byznys mě vlastně nestálo vůbec nic (když pominu první objednávku výrobků, které jsem doma spotřebovala sama) – a zároveň se mi otevřela spousta příležitostí…

Zlákala vás moje zkušenost k tomu, abyste to vyzkoušeli taky? Není nic jednoduššího 🙂

Napište mi na Lucie@clevermarketing.cz nebo si přímo u Eurony udělejte 1. objednávku a uveďte v ní číslo pro hosta 420-7645911681 (při kliknutí na tento odkaz by se vám mělo načíst automaticky). Na objednávku dostanete 16% slevu a dostanete se tak přímo do mé sítě poradců (a budu to tedy já, kdo vám pomůže, pokud to budete potřebovat – bez čísla vás systém k některému z poradců prostě přidělí).

Eurona vám k první objednávce pošle tištěný katalog s informacemi o výrobcích a další materiály s informacemi pro vás i vaše klienty. Objednávky nad 1.500 Kč (v katalogových cenách před slevou) jsou doručovány zdarma, u nižších se platí poštovné 90 Kč. K první objednávce nového klienta/poradce, která přesáhne 2.000 Kč před slevou, dostanete navíc vzorník s vůněmi všech aviváží (tato nabídka platí pouze pro první objednávku, běžně sada stojí 459 Kč). V akční nabídce je aktuálně několik zvýhodněných sad na úklid celé domácnosti, udělat větší objednávku tedy není zrovna složité 🙂 (katalog s akční nabídkou najdete přímo na titulní stránce Eurony, samotný e-shop se schovává pod stránkou Výrobky (ceny jsou u výrobků po rozkliknutí).

Výrobky doma vyzkoušejte. Některé je třeba před použitím naředit, u ostatních si přečtěte dávkování – bývá o dost menší, než u podobných výrobků z drogerie. A když budete spokojeni (a já věřím, že budete), nebojte se je doporučit dál a říct, že se dají koupit právě u vás. Funguje to 🙂

PS: Síť Eurony zatím není moc velká – rozhodně ne tolik, jako u větších hráčů v oboru. To je dobrá zpráva – ve vašem okolí totiž zatím dost možná není nikdo, kdo Euronu prodává. I když se do MLM vlaku dá úspěšně nastoupit i v okamžiku, kdy už je hodně obsazený – dostat se do sítě v jejích začátcích je samozřejmě hodně velká výhoda.

Jdete do toho se mnou?

Lucie

Pin It on Pinterest

Share This